SÅDAN ANSØGER DU!

ANSØGNINGSFRIST:

FREDAG D. 14 FEBRUAR 2025

Har du lyst til at søge om optagelse, skal du udfylde vores ansøgningsskema, og sende det ind til os senest fredag d. 14. februar 2025.

Vi har optaget alle de nye elever til skoleåret 2024-25. Kunne du tænke dig at ansøge til skoleåret 2025-26 eller 2026-27 er det muligt via ansøgningsskemaet.

Se online brochure her.

Vi optager 25 elever fra Københavns kommune og 15-25 elever fra kommuner uden for København. Dvs. at vi i alt optager 40-50 elever hvert år. Idrætsskolen tilstræber så ligelig en kønsfordeling af elever som muligt.

Vi optager eleverne på baggrund af en grundig individuel/personlig vurdering, gerne i samarbejde med elevens pårørende, bosted eller hjemkommune. Elever, der ikke tidligere har gået på Idrætsskolen, har høj prioritet. Bor du udenfor Københavns kommune skal du have betalingstilsagn fra din kommune, før du kan blive optaget på Idrætsskolen.

Elever, der tidligere har gået på Idrætsskolen, samt elever fra ”nuværende” årgang optager vi et mindre antal af, afhængig af antallet af nye ansøgere. Alle nye ansøgere bliver inviteret til en samtale på skolen mandag d. 24. februar 2025. I midten af marts måned vil du få besked om optagelse. Det nye skoleår begynder midt i august 2025, og slutter ultimo juni 2026. Ferier/fridage følger skoleferierne.

• Alle elever skal være fyldt 18 år senest ved skolestart.
  • Vi kan optage ca. 15 elever, der ikke er selvtransporterende
  • Eleverne skal være så selvhjulpne, at de selv kan klare den personlige hygiejne

BROCHURE 2024-2025