Skemaer

Se årsplanen her, og dit aktuelle skema længere nede på siden:

Som elev på Idrætsskolen har du medbestemmelse over hvilke hold du ønsker at være på. Hver periode varer typisk 4 – 6 uger, og vi har altid 3-4 hold på samme tid. Sammen med din kontaktlærer, finder I ud af hvilke hold der passer bedst til dig.

Holdfordeling i periode 8:

Ved at klikke herunder kan I se holdfordeling for periode 8: Mandag den 15. april – fredag den 17. maj 2024.

Kære Lisa, Sara, Anders, Asta, Tim, Karl-Johan, Anna I, August, Philip og Elisa

I næste periode (mandag den 15. april – fredag den 17. maj) skal du arbejde med Klatring.

På klatreholdet skal vi klatre på skolens klatrevæg.

Derudover skal vi klatre i træer og andre klatrevægge. Vi skal også besøge CPH Boulders og måske andre bouldercentre.

Undervisningen vil veksle mellem teknisk og fysisk træning, samt smidighedstræning.

Vi vil hele tiden have fokus på sikkerhed og på gode positive oplevelser.

Fokus vil være på tillid, ansvar, tålmodighed og samarbejde.

Andre mål er, at din udholdenhed forbedres.

Derudover ved vi, at du finder og/eller rykker dine grænser, for hvad du tror, du kan med andre ord, bliver mere modig.

Mange hilsner Jeppe, Tina og Tonni.

Særlige datoer i perioden:

Onsdag den 17. april er der ”Nye-elevers-dag” på Idrætsskolen. Det betyder at alle elever der ikke fortsætter på Idrætsskolen efter sommerferien har FRI.

Mandag den 22. april – onsdag den 24. april er der studietur og Idrætsskolens undervisning flyttes til Højbjerghus ved Sejrøbugten. (Særskilt brev er udleveret)

Eventyrsport

fitnessdans

Periode 8; mandag den 15. april til fredag den 17. maj 2024.

Kære Brinck, Hiba, Stephanie, Emil, Sari, Morten Riemer, ,Cecilie L. Gunder, Sammy, Andreas T., Michael og Deborah.

I næste periode (mandag den 15. april -fredag den 19. maj) skal du arbejde med Eventyrsport.

Ideen med tema-faget eventyrsport er, at vi skal arbejde med det spændende, udfordrende, anderledes og eventyrlige!

Du skal på forskellige måder udfordre dine fysiske og mentale grænser, arbejde med dem og mærke efter i maven hvordan du har det, og så eventuelt tage skridtet videre og overvinde grænser. Eller måske vælge at sige ”nej”.

Nøgleord på dette fag er fællesskab, samarbejde, opbakningen fra holdkammerater. Det handler om at opleve lysten til at motivere sig selv og finde glæden ved og styrken i det.

Eventyrlige hilsner;
Daniele, Rasmus og Amanda

Særlige datoer i perioden:

Onsdag den 15. maj afholder Idrætsskolen sin årlige Idrætsfestival fra kl. 9 – 14. I år fylder Idrætsskolen 30 år.

Periode 8; mandag den 15. april til fredag den 17. maj 2024.

Kære Lotfi, Morten H., Tobias, Frederik, Lars, Shawn, Mathias, Christian V.P., Amy, Kisum, Simone, Camilla og Niclas.

I næste periode (mandag den 15. april  – fredag den 17. maj) skal du have atletik. I Atletik arbejder vi med: Boldkast, spydkast, længdespring og forskellige løbediscipliner (bl.a. 60 m, 200 m og hækkeløb).

I undervisningen bliver du præsenteret for, og udfordret med, en masse øvelser og opgaver, der forbedrer din motorik, balance, styrke og koordination (alt sammen noget, der handler om at du kan styre din krop). Derudover er atletik kendetegnet ved at man i kortere perioder skal være så koncentreret som overhovedet muligt.

Du konkurrerer med dig selv og forsøger at blive bedre til de forskellige discipliner. Atletik er en individuel idrætsgren, men vi arbejder sammen på holdet ved at hjælpe hinanden, heppe på hinanden og ved at konkurrere med og mod hinanden.

Hver dag begynder undervisningen med opvarmning og styrkeøvelser.

Undervisningen i faget atletik foregår så vidt muligt udendørs. Dels på Genforeningspladsen, et stenkast fra Idrætsskolen og dels på atletikstadion.

Vi glæder os til et spændende forløb.

Mange hilsner Tobias, Martin og Mads

Periode 8; mandag den 15. april til fredag den 17. maj 2024.

Kære Christian B., Andreas R., Jacob, Magnus, Inger, Tina, Lilian, Victor, Anna T., Amin, Oskar, Asger, Stine, Marianne og John

Kære Dansere.

I næste periode (mandag den 15. april -fredag den 19. maj) skal du arbejde med Dans

I denne periode skal du deltage på danseholdet. Dine lærere er Megi, Cecilie og Jette

Dans handler om at koncentrere sig og om at huske dansene, og så handler det om modet til at danse og fremvise for hinanden og selvfølgelig om at have det sjovt og nyde at bevæge sig til musik.

I dans arbejder vi med forskellige rytmer, forskellige typer musik og forskellige bevægelser, der både kan være hurtige, langsomme, flotte, skøre, seje og svære. Nogle danse udvikler vi i fællesskab og andre lærer I af os. Men fælles for dem alle er, at vi øver os i dansene hver dag, og at vi afslutter forløbet med en lille fremvisning for resten af skolen.

Hver dag vil vi også arbejde med vores styrkeprogram og HIT løb

Vi glæder os til forløbet; Megi, Cecilie og Jette